HW interaction staat voor Helen's Way of Interaction.
In de periode dat ik nog veel contact met klanten had, kreeg ik vaak complimenten over mijn gesprekken. Niet alleen van klanten maar ook van collega's.
Ik vind het voeren van gesprekken net topsport. Je moet alert zijn op je gesprekspartner, achterhalen waar het echt over gaat, zorgen dat je aan de bal blijft (regie houden) en op het juiste moment de juiste dingen zeggen (anders mis je het doel). Maar als je hier door trainen goed in wordt, dan krijg je hier net als ik, veel lol in.
Het is mijn ervaring dat als je van nature nieuwsgierig bent, het je enorm kan helpen. Ik vind het altijd heel bijzonder als iemand heel boos is. Mijn eerste gedacht is dan: "oké wat is hier dan aan de hand?" Met humor, geduld en oog voor mijn gesprekspartner, weet ik elk gesprek op een goede manier af te handelen. Dit gaf en geeft mij veel werkplezier.
Dit werkplezier gun ik iedereen en dat heeft gemaakt, dat ik me heb laten omscholen tot trainer/coach. Inmiddels geef ik al meerdere jaren trainingen bij banken en andere bedrijven.
Nieuw is, dat ik nu mijn kennis wil gaan delen met het onderwijs. Dit is altijd een tweede liefde van mij geweest. Als moeder van 2 jongens ben ik betrokken geweest, eerst op de kinderopvang als voorzitter van de ouderraad en later als lid van de medezeggenschapsraad op school.
Daarom heb ik voor deze doelgroep gekozen. Ik heb veel leerkrachten en ouders gesproken en denk dat ik hier echt van toegevoegde waarde kan zijn.
Heb je een vraag of ben je benieuwd of wij wat voor elkaar kunnen betekenen? Neem gerust contact op via onderstaand contactformulier
Helen Arends