Speciaal voor leerkrachten in het basisonderwijs:
Communicatie met ouders, maar ook met de kinderen, is de afgelopen jaren enorm veranderd.
Door de komst van het internet en sociale media, zijn mensen in het algemeen veel mondiger. Bij het klantcontactcentrum van bedrijven is hiervoor volop aandacht. Door hun personeel te trainen in communicatie, weten zij hun klantbeleving veel beter te managen.
Nu is het voor de leerkracht geen hoofdtaak om met ouders te communiceren, maar in de vele gesprekken die ik de afgelopen periode heb gevoerd met leerkrachten, blijkt, dat het toch behoorlijk wat tijd en energie kan kosten. Sommige leerkrachten ervaarden zelfs veel stress hiervan.
Daarom hebben wij de opleiding : Hoe om te gaan met de ouders van nu!
Onderwerpen die aanbod komen:
- Regie houden;
- Verschillende typen mensen herkennen en hierop inspelen (en vaststellen tot welke groep jij zelf behoort);
- Stressloos communiceren;
- Achterhalen wat er écht aan de hand is;
- Wat voor een effect heeft jouw lichaamstaal (non-verbale communicatie);
- Jouw persoonlijke leerbehoeftes met betrekking tot communicatie;
- Duidelijk en prettig communiceren: hoe doe je dat?;
- De basisbehoeftes van een mens tijdens een gesprek;
- Praktijksituaties;